باید حضرت زهرا(س) را در تمام ابعاد زندگی اسوه و الگو قرار دهیم

آرخا: امام جمعه اهر گفت: باید حضرت زهرا(س) را در ابعاد مختلف زندگی اعم از عبادت، ولایت مداری، شوهرداری و تربیت فرزند و صدِها و هزاران نمونه زندگی که سبک زندگی دینی و اسلامی است، اسوه و الگو قرار دهیم.

آیت الله حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه شهرستان اهر با اشاره به اینکه تقوا بهترین توشه برای آخرت انسان است، یادآور شد: امیرالمؤمنین علی(ع) در ذیل حکمت ۴۲۸ نهج‌البلاغه می‌فرماید: کُلُّ یَوْمٍ لاَ یُعْصَى اَللَّهُ فِیهِ فَهُوَ عِیدٌ هر آن روزی که در آن معصیتی انجام نگیرد، عید است، پس بنابراین انسان می‌تواند هر روز را برای خودش روز نو و عید قرار دهد و آن روزی است که در آن روز انسان سرکشی ننماید و شئونات خود را حفظ کند. عزیزان بهار هنگام بیداری طبیعت از خواب است و می‌بینید که شکوفا می‌گردد و فضای دیگری ایجاد می‌شود و طراوت خاصی به طبیعت بخشیده می‌شود و انسان نیز باید هر روز، همیشه، تمام روزها و لحظه‌ها و فصول از خواب غفلت بیدار شود و عملکرد یک سال گذشته خود را مرور نماید و طوری نباشد که خدای‌ناکرده انسان اول و وسط و آخر سال را خراب کرده باشد. در طبیعت زیبا و شکوفای بهاری انسان ممکن است بجای استفاده بهینه، نتواند بهره‌برداری لازم را انجام دهد و سرکشی و معصیت نماید اما اگر دروسی را که بهار در خود دارد، اخذ کند، می‌تواند بهترین درس‌ها را یاد گیرد. برای همین است که در دعای تحویل سال که می‌گوییم: یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ یعنی حال ما را به بهترین حال‌ها تغییر بده، یعنی از خواب بیدار شویم و بدانیم برای چه خلق شده‌ایم، باید بدانیم انسان برای خوردن و خوابیدن و خوش‌گذرانی نیامده است، أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثاً قرآن می‌فرماید که آیا شما را بیهوده آفریده‌ایم؟ نه خیر انسان برای معرفت و رشد و رسیدن به جایگاه خاص انسانی خلق شده است.

وی به تقارن میلاد پربرکت ریحانه النبی فاطمه الزهرا(س) و فرزند برومندش حضرت امام قدس ا.. نفسه الزکیه با حلول سال ۱۳۹۶ اشاره نموده و اظهار داشت: این تقارن معنویت خاصی به‌به سال جدید بخشیده است یعنی درواقع عید باستانی ما که مورد تأیید اسلام است، تبدیل به سال جدید فاطمی گشته است که این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم انشاءا.. از برکات و آثار آن بهره‌مند گردیم.

خطیب نماز جمعه اهر ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز میلاد حضرت امام(ره) که بعنوان روز زن و روز مادر نامگذاری گردیده است، تصریح کرد: در خانواده باید صرفاً به این فکر نباشیم که در روز زن و مادر انسان با یک هدیه و کادو از روی قضیه رد بشود که البته هدیه و کادو دادن کار پسندیده‌ای است منتهی بهترین کادو اظهار محبت بین زن و مرد و اعضای خانواده و پدر و مادر است، باید خانواده‌ها کانون صمیمت و صفا بوده باشند و این روزها را بطور سطحی سپری ننمائیم، چرا که اسوه و سرمشق و الگوی ما حضرت زهرا(ع) است و امام امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرماید: تمام غصه‌هایم وقتی به سیمای مبارک حضرت زهرا(ع) نگاه می‌کردم، برطرف می‌شدند که باید تمامی خانواده‌ها اینطور بوده باشند و زن و شوهر دافع و برطرف‌کننده غم و غصه‌های یکدیگر بوده باشند و صحبت‌های شیرین و دل‌نشینشان غم‌ها را از چهره و دل یکدیگر بزداید و از کوثر قرآنی و عترت باید این درس‌ها را اخذ نمائیم چرا که ما فاطمی و علوی هستیم إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ  و اگر اینطور بوده باشیم، مشاجرات و دعوا و طلاق و عدم سازش در زندگی خانواده‌ها مشاهده نخواهد شد. علی ایحال ما باید این بزرگوار را در تمام ابعاد مختلف زندگی اعم از عبادت، ولایت مداری، شوهرداری و تربیت فرزند و صدِها و هزاران نمونه زندگی که سبک زندگی دینی و اسلامی است، اسوه و الگو قرار دهیم.