فیلم مستند ارسباران ویژه معرفی شهرستان اهر تولید می شود

آرخا: فیلم مستند ارسباران ویژه شهرستان اهر به منظور معرفی پیشینه تاریخی، قابلیت های گردشگری و ظرفیت های اقتصادی و صنعتی این شهرستان تولید می شود.

جلیل اصغری کارگردان و تهیه کننده این فیلم گفت: فیلم مستند ارسباران ویژه معرفی شهرستان اهر به مدت ۱۸ دقیقه با حضور هنرمندانی از شهر تبریز و اهر تولید می شود.

وی افزود: در این فیلم بازسازی حمله قشون روس به منطقه تا انقلاب مشروطه و در ادامه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین معرفی شرایط کنونی جاذبه های گردشگری، توسعه فرهنگی و هنری و اقتصادی و صنعتی شهرستان اهر پرداخته می شود.

اصغری خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های اصلی این فیلم طراحی هنری و طراحی خاص صحنه و لباس بومی منطقه است.

این هنرمند اهری گفت: تولید این فیلم طی مراسمی در روز پنج شنبه نهم شهریورماه ساعت ۱۰٫۵ پیش از ظهر در جوار آرامگاه شهدای گمنام واقع در پارک شیخ شهاب الدین اهری با حضور مدیران استانی از جمله؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و مدیران شهرستان اهر آغاز می شود.

جلیل اصغری که نویسنده، کارگردان و تولید کننده این فیلم است، دیگر عوامل تولید آن را چنین معرفی کرد:

دستیار کارگردان و برنامه ریز: امیرعلی قلیپور

دستیار دوم کارگردان: سیاوش گلزاری

دستیار تهیه کننده: حسین بیانی

بازیگران: هاشم چاوشی، هنگامه بهبودی، احمد رقامی، نیما باغی، مبینا اصغری، اطلس علیپور و جواد درخشان از تبریز و میرعباس خلیفه لو، یگانه عطایی، لیلا عظیم پور، امیر محمدپور و امین محمودپور از اهر

مدیر فیلمبرداری: فرشاد عیدی

مدیر فنی و تأمین تجهیزات سینمایی: امیر اشک خونی

طراح صحنه و لباس: محمدرضا فلاحیان

طراح گریم: آرمان افضلی

منشی صحنه: زهرا اخلاقی

مشاورین کارگردان: حسین دوستی، جعفر خضوعی و یعقوب صدیق جمالی

مدیر تولید: محمود مولوی

جانشین تولید: محمد شهبازیان

مدیر روابط عمومی: مهدی دایلاری

اصغری با بیان این که فیلم تولیدی نخستین فیلم مستند ویژه معرفی شهرستان اهر است، گفت: حمایت مسئولین تا کنون قابل توجه بوده و با ادامه حمایت آنها و همچنین همراهی مردم فهیم شهرستان اهر که وامدار آنها هستیم و مشوق ما بوده اند، قادر خواهیم بود اثر ماندگاری را تولید کنیم.