روز بسیج، روز تجمع و میثاق بسیجیان عزیز با ولایت است

آرخا: امام جمعه اهر در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: روز بسیج، روز تجمع و میثاق بسیجیان عزیز با ولایت است.

آیت الله حاجی زاده ضمن تبریک و تهنیت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینى(ره) (۱۳۵۸ه.ش) و روز بسیج مستضعفین و آغاز هفته بسیج تصریح کرد: روز بسیج، روز تجمع و میثاق بسیجیان عزیز با ولایت است تا با ندای ما ایستاده‌ایم، قدرت خود را به دنیا نشان دهند، یعنی ما ایستاده‌ایم و اهل مقاومت هستیم یا به عبارت دیگر مقاومت خود را با شکوه و عظمت در دنیا به نمایش بگذارند.

وی افزود: اگر بسیج وجود نداشت، چه اتفاقاتی می‌افتاد، و با چه خسران و ضررهایی روبرو می‌شدیم، خدا می‌داند و معلوم هم نبود که بدون بسیج نظام مقدس جمهوری اسلامی استمرار داشته باشد. حضرت امام فرمودند: «بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‏اند.» یا «بسیج لشکر انقلاب است» مقام معظم رهبری حضرت آیت ا.. العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی می‌فرمایند: «همان‏طور که امام(ره) و پیشواى راحل عظیم‏الشأن ما فرمودند، من هم آرزو مى‏کنم و از خدا مى‏خواهم که با بسیجیان محشور باشم.» یعنی این جمله هم فرمایش حضرت امام(ره) و هم فرمایش مقام معظم رهبری دامت برکاته می‌باشد. در جای دیگری باز می‌فرمایند: «بسیج رمز پایدارى و ماندگارى و عزت ملى است. جمعى از بهترین و مؤمن‏ترین مردم در هر عرصه‏اى که کشور و نظام به آن احتیاج دارد، بى‏محابا وارد شوند، همه توان خودشان را کف دست بگیرند، بیاورند توى میدان، اجر و مزدى هم نخواهند، نام و نشانى هم برایشان مطرح نباشد، این خیلى چیز مهمى است» اینکه گفتم اگر بسیج نبود خدا می‌داند چه اتفاقی می‌افتاد، از این جمله مشخص می‌شود. حضرت آقا می‌فرمایند: « مى‏توان بسیج را به‏حق، مکتبى‏ترین و مردمى‏ترین نیروى مقاومت جهانى نامید.» این افتخار بسیجی بودن برای همه ماست که الحمدلله جزو ریشه و شاخه این شجره طیبه هستیم انشاءا.. و امیدوارم آن خصوصیاتی که یک بسیجی از نظر اعتقادات و تقویت بنیه‌های اعتقادی و توجه به حلال‌ها و حرام‌ها و عبادات مخصوصاً نماز داشته باشد، مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه اهر گفت: حضرت امام(ره) در سال ۱۳۵۸ این نهال را غرس نمودند و خدمت ارزشمندی برای بشریت انجام دادند. بسیج تنها برای ایران تشکیل نیافت بلکه برای دنیا به وجود آمد که شاید ما چند سال قبل از این قادر به درک آن نبودیم، اما اینکه حضرت امام(ره) در آن پیام خود به هسته‌های مقاومت دنیا اشاره می‌فرمایند، حالا با تمام وجود عظمت بسیج را درک می‌کنیم. اینکه ملاحظه می‌فرمایید تمام طرح‌های استکبار جهانی و نقشه‌های صهیونیست‌ها به هم می‌ریزند و نقشه بر آب می‌شوند، از برکات ولایت و شجره طیبه بسیج است که بسیجیان جهان ریشه از بسیجیان ایران دارند. از جمله فروریختن این طرح‌های استکباری و صهیونیستی انقراض و اضمحلال شجره خبیثه داعش است که من اضمحلال و انقراض این شجره خبیثه و ملعونه را محضر قدسی بقیه ا.. الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری، شما بزرگواران، آزادیخواهان جهان، نیروهای مقاومت و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بخصوص شهدای مدافع حرم تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. چه فتوحات و پیروزی‌های زیبایی از طرف پروردگار متعال به امت اسلامی و مسلمانان جهان هدیه گردید. وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ رَمَى(انفال/۱۷) خدا این تیر را به هدف رساند. خود آمریکائی‌ها (اگر داعش را تقویت نمی‌نمودند) سی سال زمان برای نابودی داعش پیش‌بینی می‌کردند، اما چون خودشان داعش را حمایت می‌کردند، هیچ‌وقت این شجره خبیثه از بین نمی‌رفت. اما شما خودتان دیدید که در حدود دو ماه طومار داعش در هم پیچیده شد و جاهایی که در تصرف و اشغال داعش بود، آزاد گردید و فعلاً جایی تحت تصرف گروهی به نام داعش وجود ندارد، گرچه این جرثومه‌های فساد در اقصی نقاط منطقه و عالم پراکنده شده‌اند. برای همین، این روزها، روزهای جشن و شادی و مسرت هستند.