پیام استاد حسین فخرایی به مناسبت جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر

آرخا: به مناسبت برگزاری جشن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در اهر پیامی از سوی استاد حسین فخرایی پیش کسوت هنر تئاتر در این شهر منتشر شد.

متن پیام استاد فخرایی به این شرح است:

امروز روز جهانی تئاتر است و من این روز بزرگ را به تمام هنرمندان تئاتر وطنم و عاشقان واقعی تئاتر در شهرستان اهر که چراغ این صحنه را همیشه روشن نگاه داشته و قدمت یکصد ساله آن را حفظ کرده اند، تبریک عرض می نمایم.

بی شک موفقیتهای این هنر والا در چند سال اخیر حاصل زحمات شبانه روزی اساتید و جوانان مستعد این دیار بوده که توانسته اند نام اهر و قره داغ را در سرتاسر ایران بر سر زبانها بیندازند و افتخار بزرگی را رقم بزنند که قابل تقدیر و ستایش است.

اهر متولی و تنها برگزار کننده جشنواره تئاتر کوتاه در کشور است که هر ساله هنرمندان بسیاری را میزبانی می کند و استقبال بی نظیر همشهریان عزیز از این هنر فاخر نشان از علاقه و هنردوستی و فرهنگ سازی آنان است که همیشه در کنار هنرمندان بوده اند.

برای رسیدن به این نقطه؛ پیشکسوتان، اساتید و جوانان خوش ذوق ما رنج ها دیده اند، سختی ها کشیده اند و حرف ها شنیده اند اما همچنان ایستاده اند. پس همشهریان عزیز و مسئولین بزرگوار بیاید آنان را دریابیم و عاشقانه در کنارشان باشیم  و بایستیم و کوشش کنیم تا شاهد بین المللی شدن جشنواره تئاتر کوتاه اهر باشیم.

از خداوند منان توفیق و شکوفایی هر چه بیشتر این جشنواره و هنرمندان تئاتر شهرستان اهر را ازصمیم قلب آرزو دارم. شاد و خرسند باشید.

ارادتمند همیشگی؛ حسین فخرایی

 

حسین فخرایی هنرمند پیش کسوت تئاتر در اهر متولد دی ماه سال ۱۳۲۰ شمسی، از پانزده سالگی وارد عرصه هنر شد و در سال ۱۳۳۸ برای اولین بار در این شهر به روی صحنه تئاتر رفت. در سال ۱۳۳۹ کارت خبرنگاری « اطلاعات جوان» را دریافت کرد و به ارسال اخبار هنری اهر مبادرت ورزید.

وی موسس « کلوپ هنری شهاب» در اهر بود و از آثاری که به کارگردانی او روی صحنه رفت می توان؛ عدل الهی، حاجی جبار، صونا خانیم، حسن البکر، قهوه خانه مشدقنبر، فانوس نامه، در چنگال شیطان، فریادی بر طاق آسمان، چشم در برابر چشم و گداعلی را نام برد.

فخرایی در مهرماه سال ۱۳۷۳ و پس از ۳۳ سال خدمت در آموزش پرورش به مقام بازنشستگی نایل آمد.

گفتنی است؛ تابستان سال ۹۲ در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از استاد فخرایی تجلیل شد.