تلاش برای شناسایی شکارچی متخلف خرس قهوه ای در اهر

آرخا: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از انجام تحقیقات برای شناسایی شکارچی متخلف خرس قهوه ای در اهر خبر داد.

خبر مرگش دوازدهم تیرماه ابتدا از سوی خبرگزاری مهر منتشر شد اما لاشه اش در ابتدای تیرماه مشاهده شده است. مرگ خرس قهوه ای با پیگیری یک خبرنگار از اهر توسط مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی تأیید شد. قاسم زاده گفت: شکارچی متخلف بعد از قتل خرس قهوه‌ای و انتقال لاشه متواری و همچنان تحت تعقیب است.

در ادامه چهاردهم تیرماه معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از انجام تحقیقات برای شناسایی شکارچی متخلف خرس قهوه ای در اهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، میر محسن حسینی قمی در واکنش به کشته شدن یک قلاده خرس قهوه ای در توابع شهرستان اهر، گفت: با توجه به توسعه فعالیت های انسان ساخت از جمله کشاورزی که احیانا با زیستگاه های حیات وحش تداخل دارد، موجب مواجهه ناخواسته حیات وحش و انسان شده که متاسفانه در برخی موارد موجب اتلاف حیوانات وحشی می شود.

وی افزود: شکارچیان متخلف نیز با اهداف متعددی مبادرت به شکار گونه های مختلف می کنند که قطعاً با برخورد و پیگیری قضایی سازمان حفاظت محیط زیست مواجه خواهند شد.

حسینی قمی به کشته شدن خرس قهوه ای در توابع شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارشات مردمی در مورخه یکم تیرماه سال جاری مبنی بر تلف شدن یک قلاده خرس قهوه ای در یکی از توابع شهرستان اهر، تیمی از ماموران یگان حفاظت به منطقه اعزام که با توجه به گرمای هوا با لاشه گندیده شده این حیوان مواجه شدند.

وی گفت: تحقیقات برای شناسایی شکارچی متخلف شروع شده است و با مشخص شدن عامل یا عوامل خاطی، پیگیری های لازم برای برخورد قضایی انجام خواهد شد.

حسینی قمی ادامه داد: در سال جاری به دلیل شرایط خاص اقلیمی و سرمازدگی درختان جنگلی، گونه خرس با کمبود منابع غذایی مواجه شده و لاجرم به سکونت گاه های انسانی پناه می برد.

وی از شهروندان آذربایجان شرقی درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه حیوانات وحشی در مناطق مسکونی، مراتب را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای خارج کردن حیوانات وحشی از این مناطق توسط یگان حفاظت سازمان انجام شود.