رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر ارسباران به دست پیشکسوتان هنر تئاتر اهر

آرخا: در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، پوستر این جشنواره طی آیینی رونمایی شد. زینت بخش ویژه این آیین پیشکسوتان هنر تئاتر اهر بودند؛ حسین فخرایی، جبرائیل فتح اله پور، جمشید مسگری، عدالت کریمی، رحیم ترابی و…

پشت تریبون این آیین؛ حسین فخرایی رفت و یک دقیقه با حاضران سخن گفت. تقدیر و تشکر نمود و تبریک گفت و آرزوی توفیق کرد.

فخرایی گفت: «آرزو می کنم این جشنواره در سال های آینده بهتر و زیباتر برگزار شود. این اتفاق را به هنرمندان تبریک و تهنیت گفته و آرزوی موفقیت برایشان دارم».

پوستر جشنواره به دست فخرایی کنار رفت و نخستین امضا را نیز او بر این پوستر نهاد.

حسین فخرایی هنرمند پیش کسوت تئاتر در اهر متولد دی ماه سال ۱۳۲۰ شمسی، از پانزده سالگی وارد عرصه هنر شد و در سال ۱۳۳۸ برای اولین بار در این شهر به روی صحنه تئاتر رفت. در سال ۱۳۳۹ کارت خبرنگاری « اطلاعات جوان» را دریافت کرد و به ارسال اخبار هنری اهر مبادرت ورزید.

وی موسس « کلوپ هنری شهاب» در اهر بود و از آثاری که به کارگردانی او روی صحنه رفت می توان؛ عدل الهی، حاجی جبار، صونا خانیم، حسن البکر، قهوه خانه مشدقنبر، فانوس نامه، در چنگال شیطان، فریادی بر طاق آسمان، چشم در برابر چشم و گداعلی را نام برد.

فخرایی در مهرماه سال ۱۳۷۳ و پس از ۳۳ سال خدمت در آموزش پرورش به مقام بازنشستگی نایل آمد.

گفتنی است؛ طی دوره های گذشته این جشنواره از؛ حسین فخرایی، جمشید مسگری، رحیم ترابی، جبرائیل فتح اله پور و عدالت کریمی و تعدادی دیگر از پیشکسوتان هنر تئاتر اهر تجلیل شده است.

عکس: مهدی دایلاری