آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا معاون هنری وی در اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر ارسباران حضور می یابند؟

آرخا: جشنواره تئاتر زیر پنج دقیقه اهر از ابتدای دهه هشتاد شکل گرفت و پس از چند دوره برگزاری در سطح شهرستانی و استانی از دوره هفتم در سال ۱۳۹۲ به سطح سراسری ارتقا یافت.

هفتمین جشنواره سراسری تئاتر زیر پنج دقیقه مردادماه سال ۱۳۹۲ با استقبال گسترده گروه های نمایشی از استان های مختلف در اهر برگزار و اختتامیه آن در سالن شهید مطهری اجرا شد. هفتمین دوره این جشنواره در پی وقوع زلزله سال ۹۱ ارسباران و با نامی از آن برگزار شد.

سال ۱۳۹۳ هشتمین دوره این جشنواره باز با استقبال مواجه شد و اختتامیه آن با حضور مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در سالن شهید مطهری برگزار گردید. مرادخانی در آیین اختتامیه این دوره پیام دکتر جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

مرادخانی وعده داد؛ مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی که در زلزله سال ۹۱ آسیب دیده بود، مرمت شده و اختتامیه دوره بعد جشنواره در آن مجتمع برگزار شود.

سال ۱۳۹۴ نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با استقبال بیش از پیش در اهر برگزار شد و اختتامیه آن باز شاهد حضور مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

در اختتامیه دهمین دوره این جشنواره که مردادماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافت.

در یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران که مردادماه سال گذشته برگزار شد، خبری از معاون هنری وزیر ارشاد در اختتامیه این جشنواره نشد.

امسال دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در آستانه برگزاری است و هنوز خبری از احتمال حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا معاون هنری وی نیست. حتی از احتمال صدور پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خبری نیست.

پانزدهم دی ماه سال گذشته صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سفری به استان آذربایجان شرقی داشت، سری به اهر نیز زد و در نشست اصحاب فرهنگ و هنر منطقه ارسباران حضور یافت. صالحی در پاسخ به درخواست مسئول انجمن هنرهای نمایشی اهر که خواستار حضور وی در اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شده بود، گفت: «در اختتامیه حتماً پیام می دهم اما برای حضور الآن نمی توانم قول بدهم چون باید شرایط و فرصت فراهم باشد. با این جلسه اشتیاق دیدار من مضاعف می شود. اگر توفیق یار شد خدمت می رسم و اگر نشد حتماً از دوستان در تهران کسی خدمت تان می آید».

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سه دوره متوالی( هشتم الی دهم) در اختتامیه این جشنواره شرکت کرده است. حتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره هشتم به این جشنواره پیام صادر کرده است.

این توجه و سطح شرکت در دوره یازدهم که سال گذشته برگزار شد، متوقف گردید و هنوز مشخص نیست مسئولان ارشد شهرستان اهر بخصوص نماینده و فرماندار این شهرستان و البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی چه تلاش و اقداماتی برای حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا معاون هنری وی در اختتامیه این جشنواره داشته و دارند؟