تجلیل از خسرو پایاب و علی اکبربالاگر در اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر ارسباران

آرخا: در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از خسروپایاب و علی اکبر بالاگر تجلیل می شود.

خسرو پایاب متولد سال ۱۳۲۲ در تبریز و علی اکبر بالاگر متولد سال ۱۳۴۲ در اهر است.

از دوره هفتم تا دهم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران؛ جمشید مسگری، ابوالفضل فرجزاده، حسین فخرایی، رحیم ترابی، علیرضا کارگر، حسین محب اهری، عدالت کریمی، جبرائیل فتح اله پور و حمید فرج زاده تجلیل شدند.

در دوره یازدهم که مرداد سال گذشته برگزار شد، از هنرمند شهید یوسف فتاح اهری و همچنین کریم اکبری مبارکه هنرمند تئاتر و تلویزیون کشور که از داوران این دوره جشنواره نیز بود، تجلیل شد.

 

خسرو پایاب از سال ۱۳۵۵ وارد عرصه تئاتر شد، گروه هنری آریا را در سال ۱۳۴۶ و نگاه را در سال ۱۳۶۶ تشکیل داد. وی کارگردانی و بازیگری ده ها نمایش را در کارنامه هنری خود دارد.

بخاطر مهین، انتقام آر چیب لرو، کلاس هنرپیشگی، حاج آقا وقت دارید، مستاجر و بهترین بابای دنیا، چوب زیر بغل، چوبدستهای ورزیل، آخرین نوار کراپ، عاشق گیج، آی با کلاه و آی بی کلاه، قرعه برای مرگ، غروب در دیاری غریب، بازرس، زنجیر عدالت، مونترا، دورگه، پهلوان اکبر میمیرد، بلبل سرگشته از جمله آثار نمایشی ثبت شده در کارنامه پایاب است و جدیدترین کار تئاتری وی شرکت در نمایشنامه چشم اندازی از پل می باشد.

وی عضو هیئت بازبین و داور چندین جشنواره بوده و در چندین سریال مانند؛ میراث، کلید گم شده، سه عروس و تله فیلم همچون؛ پائیز پنبه دار، شب سرباز، خارهای غلطان، غبار در مه برای شبکه سهند و طومار برای شبکه دو، خان ننه و من سرباز وطنم هستم برای شبکه ارومیه نقش داشت.

 علی اکبر بالاگر از هنرمندان دهه ۶۰ اهر می باشد که چندین نمایشنامه را در آن سالها نویسندگی و کارگردانی کرده است. از جمله؛ نمایشنامه عصیان، محتکر، میراب، اسوه مقاومت، آسیابان و…

کتاب « عصیان» اثری به قلم علی اکبربالاگر در حوزه تئاتر است که شامل دو نمایشنامۀ « عصیان» و «محتکر» می باشد. این کتاب در سال ۱۳۶۳ با شمارگان ۵۰۰۰ نسخه توسط چاپ ستاره اهر چاپ و منتشر شده است.