احیای جاده تاریخی اورارتویی بین اهر و مشکین شهر

آرخا: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از احیای جاده تاریخی اورارتویی مشکین شهر خبر داد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی صبح سه شنبه با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با رئیس و کارکنان میراث فرهنگی شهرستان اهر یکی از دستاوردهای این جلسه هم اندیشی را احیای جاده تاریخی عنوان کرد.

او افزود: در شهرستان مشکین شهر محورهای گردشگری در دست مطالعه است تا به رونق آن بتوان بیش از پیش آثار تاریخی را معرفی کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر تصریح کرد: از جمله مهمترین این محورها دوشتور- ورگهان از سه راهی اهر- کلیبر- مشکین شهر است که روستاهای پریخان، قاراباغلار، قورت تپه، کوجنق، ساریخانلو، دوشتور، مغار، شیشه و باباخان را شامل می شود.

به گفته ایمانی این جاده به لحاظ مناظر طبیعی و آثار تاریخی حائز اهمیت است بطوریکه یکی از کتیبه های خط میخی منطقه آذربایجان بر روی شوشه داغی، همچنین تعداد قلعه های تاریخی چون شیشه داغی و کتیبه به خط میخی – قلعه های ارشق ، آق قلعه و قارا قلعه کوجنق در این مسیر واقع شده است.

او همچنین با تاکید به اینکه شش کیلومتر از این مسیر خاکی و مابقی آسفالته است، اضافه کرد: با همفکری کارشناسان شهرستان اهر نسبت به ساماندهی این جاده و در آینده نسب تابلو اقدام می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر تاکید کرد: این محور در محل تلاقی قره سو، دره رود و اهرچایی واقع شده و یکی از محورهای مهم گردشگری است.

ایمانی به مطالعه سایر محورهای گردشگری این شهرستان اشاره کرد و افزود: در احیای محورهای گردشگری نیازمند همکاری و مشارکت استان های همسایه هستیم.