تشکیل کمیسیون مهر و میراث در مشکین شهر

آرخا: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از تشکیل اولین کمیسیون مهر و میراث در این شهرستان با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری خبر داد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی صبح چهارشنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: این کمیسیون با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، شهرداری و شورای شهر آغاز به کار کرده است.

او اضافه کرد:این کمیسیون با هدف تقویت زیرساخت های گردگری، جذب گردشگر، حمایت از صنعتگران صنایع دستی، بهبود عرضه محصولات هنرمندان، حفظ، احیا، مرمت و پاسداشت ابنیه های فرهنگی و تاریخی تشکیل شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر افزود: در قالب این کمیسیون اهدافی از جمله ساماندهی و بهره برداری از کاربری های فرهنگی تاریخی ابنیه های تاریخی و همچنین رفع موانع و مشکلات مربوط به ایجاد و احداث تاسیسات گردشگری دنبال می شود.

ایمانی ادامه داد: همچنین شناسایی و تقویت هنرمندان صنایع دستی در جهت توسعه و اعتلای شهرستان در قالب فعالیت های این کمیسیون مورد تاکید است.