آغاز به کار کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی در تبریز

آرخا: کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی با حضور ۳۰۰ عاشق کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، آیین افتتاح کنگره بین المللی عاشیقلار، همنوای پیامبر مهربانی و رونمایی از کتاب «پیغمبر (ص)» ساعت ۱۵ امروز با حضور مهمانان ویژه از هشت استان کشور و سه کشور جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان آغاز شد.

این کنگره که در راستای ارتقای شان و مقام عاشیقلار و انتقال این هنر فولکلور به نسل جوان برگزار می شود، با حضور ۳۰۰ عاشیق (۱۵۰ عاشیق آذربایجان شرقی و ۱۵۰ عاشیق نیز از استان های اردبیل، همدان، قزوین، آذربایجان غربی، البرز، تهران و مرکزی) و همچنین ۱۴ هنرمند از کشور جمهوری آذربایجان، پنج هنرمند از کشور گرجستان و سه نفر هنرمند از ترکیه از امروز کار خود را آغاز می کند.

رونمایی از ۲۰ اثر فاخر موسیقی عاشیقی، نشست های تخصصی شعر عاشیقی، کارگاه تخصصی ادبیات عاشیقی، گردهمایی تخصصی عاشیقلار در قالب شعر، مقاله و موسیقی به صورت کارگاهی و همچنین گلباران مزار عاشیق غریب در خواجه از جمله برنامه های این کنگره چهار روزه است.

در حاشیه این کنگره، جلسات تخصصی ادبی و ارائه مقاله در حوزه موسیقی عاشیقلار برگزار می شود که از ۴۲ مقاله علمی رسیده به دبیرخانه کنگره، هفت مقاله پذیرفته شده و چهار عنوان از آن ها در طول این ایام ارائه می شود.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه این کنگره روز سه شنبه هفته جاری از ساعت ۱۸ در سالن همایش های بین المللی تبریز برگزار خواهد شد.