جای جشنواره عاشیقلار در اهر خالی است/ کنسرت عاشیق حسن اسکندری در اهر برگزار می شود

آرخا: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با اشاره به این که قره داغ خاستگاه موسیقی عاشیقی است، گفت: جای جشنواره عاشیقلار در اهر خالی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در مراسم افتتاح آموزشگاه موسیقی عبدی گفت: تأسیس و فعالیت آموزشگاه های موسیقی و انجمن های هنری در اهر آینده ای نویدبخش در عرصه هنر را نوید می دهد.

الیاس ممی پورافزود: آموزشگاه موسیقی عبدی چهارمین آموزشگاه موسیقی است که در اهر تأسیس شده است و پیش از آن؛ آموزشگاه های نوا، روح افزا و ماهان تأسیس شده اند.

وی بر رونق اقتصاد هنر در اهر تأکید کرد و گفت: باید رویکردها و حرکت ها منجر به تقویت جایگاه هنر شده و در سبد خانوار قرار داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با اشاره به این که قره داغ خاستگاه موسیقی عاشیقی است، تصریح کرد: جای جشنواره عاشیقلار در اهر خالی است.

ممی پور؛ تشکیل گروه موسیقی عاشیقلار و انجمن موسیقی عاشیقی در اهر را مورد تأکید قرار داد و وفاق و همدلی و همت هنرمندان موسیقی عاشیقی را در این خصوص ضروی خواند.

وی در پایان از برگزاری کنسرت عاشیق حسن اسکندری طی روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه در اهر خبر داد.

عصر روز سه شنبه دهم تیرماه طی مراسمی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان اهر آموزشگاه موسیقی عبدی در شهرک شیخ شهاب الدین اهری افتتاح شد. اجرای موسیقی عاشیقی، شعرخوانی و سخنرانی از برنامه های این مراسم بود. این آموزشگاه با مدیریت محمود عبدی در زمینه آموزش سازهای آذری، ایرانی، پاپ و کلاسیک فعالیت می کند.